Home / Vzgojni pristop montessori

 

Maria Montessori je verjela, da mora biti izobraževanje pomoč življenju. Cilj njene metode je priprava otroka na življenje. Temelj metode so tri, medsebojno povezani elementi: otrok, vzgojitelj/učitelj in pripravljeno okolje.

Vzgojitelj oz. pedagog montessori je odrasli, ki ima zaključeno ustrezno izobraževanje montessori in ima diplomo montessori. Pri otrocih spodbuja željo po učenju. S svojim poznavanjem pedagogike montessori, otrokovega razvoja in razvojnih materialov montessori, pripravlja okolje montessori za otroke (t.i. igralnico in zunanje okolje). Je vir znanja, otrokov model, predstavlja uporabo novih razvojnih materialov, hkrati pa je pazljiv opazovalec in zapisovalec otrokove rasti in razvoja, obnašanja in potreb.

Vzgojitelj ljubi življenje, učenje in raziskovanje skupaj z otroci. Odraža notranji mir in trdnost.

DSC_4844

Pripravljeno okolje je notranji in zunanji prostor, ki otrokom nudi možnost smiselnega in razvojni stopnji primernega učenja. V okolju je vse pripravljeno za otroka in je otrokove velikosti, zato vzgojitelj nima svoje lastne mize in visokega stola. Vrtec oz. hiša otrok, kot jo je poimenovala Maria Montessori, je v prvi vrsti namenjen otrokom. Vse je prilagojeno potrebam otrok; pohištvo, stoli, kopalnice, stranišča, celo slike, ki visijo na stenah, so v otrokovi višini oči. Vsak razvojni material, ki ga pripravi vzgojitelj, je pripravljen tako, da bo z njegovo uporabo otrok absorbiral in samostojno spoznal njegov namen. Razvojni materiali se pripravljajo in spreminjajo glede na rast in razvoj otrok v skupini. Otroka vedno znova postavljajo pred nove izzive, ki jih samostojno doseže. Okolje, skozi pozorne oči in opazovanje vzgojitelja, odgovarja na razvojne potrebe otrok.